Kristóf felfedezi Angliát

Március végén eldöntöttük, hogy idén nem a "klasszikus" tengerparti nyaralást választjuk, hanem Angliába utazunk, pár napot eltöltünk a fővárosban, majd bérelünk egy autót és délnek vesszük az irányt, ugyanis ott élnek a barátaink, akiknek már rég adósok voltunk egy látogatással. London mindig is közel állt a szívemhez, így egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb Kristóffal is ellátogatunk ide. Szeretem a parkjait, a Temze partján sétálni, az itt élő emberek sokszínűségét, a piacait, a fish and chipset, rajongok a tipikus angol épületeiért és még folytathatnám a sort egészen sokáig...

New York-i kaland egy 14 hónapos kisfiúval

Sokat gondolkoztam hogyan is kellene megírni ezt a bejegyzést, de most, hogy már nem gyötör a jetlag és Kristófnak is kijött a 4. őrlőfoga (jupiii) képes voltam értelmes mondatokká rendszerezni a fejemben kavargó kósza gondolatokat.
Februárban döntöttük el, hogy áprilisban repülőre ülünk Kristóffal és meglátogatjuk párom bátyjáékat New Yorkban. Ez előtt az út előtt sokkal kevésbé izgultam, mint a phuketi nyaralás előtt, mivel a miénknél sokkal fejlettebb országba utaztunk, ez alapján a listám is kicsit lazábbra vettem, gyakorlatilag meg sem nyitottam az erről szóló bejegyzést (itt olvashatjátok:http://hetmerfoldeskiscsizma.reblog.hu/repules-csecsemovel-kisgyerekkel ) - na meg emlékezetből is elég jól megy már a dolog. Az út idején Kristóf stabilan járva, hosszú sétákra volt képes, egyedül evett és napközben 1-szer, kb 1-1,5 órát aludt, egyértelműen kommunikálta az igényeit (üdvözöllek dackorszak, nem vártunk túlságosan). Ezeket csak azért tartom fontosnak, mert szerintem gyerkőcöket nem lehet "hónapokban mérni", inkább az érettségük mérvadó, ehhez viszonyítva készült a poszt. Kategóriákra szedtem a tapasztalataimat, fogadjátok szeretettel:

Kristóf felfedezi Amerikát III.

Április 18 kissé hűvös, de napsütéses időt tartogatott számunkra, így ismét nekivágtunk Manhattannek. A Grand Centralból a 42. utcán vezetett az utunk, ugyanis előző este Szellemírtókat néztünk, így adta magát a dolog, hogy a New York Public Library lesz az uticélunk. Bőven ebédidő volt mikor odaértünk, így a Bryant parkban leültünk, a közeli éttermekből pedig hoztunk mindenkinek harapnivalót. Kristóf csirkemellet falatozott és 2 leejtett falat után rájött, hogy a galambok még ezt is megeszik, így ezek után több került a földre, mint a szájába - így csinált kannibált belőlük egyszem gyermekem. Miután ebédeltünk célba vettük a bejáratot és felfedeztük a filmből már ismerős termeket. Kristófnak nagyon tetszett, imádja a könyveket, olyan szakértelemmel mászkált fel-alá, mintha felét már kiolvasta volna. Kicsit izgultam a csend miatt, de a közeg jó hatással volt rá, esze ágában sem volt beszélni, nem úgy a folyosókon, ahol még egyszer sikított is - tetszett neki ahogy visszhangzik. Mikor kiértünk a könyvtárból örömmel nyugtáztuk, hogy melegebb lett, így gyalog vágtunk neki az útnak az American Museum of Natural Historyba. Ha előre tudjuk, hogy fél6-kor zár biztosan beültünk volna egy taxiba, így viszont 3/4 5-re sikerült odaérnünk. Bepillantottunk, Kristófnak nagyon tetszett, így azt a döntést hoztuk, hogy egy másik nap visszatérünk. A Central Parkon keresztül sétáltunk vissza a Grand Centralba. A vonatút után a "sógornőjelöltem" igazi equadori vacsorával várt minket, imádtam, egyszerűen fantasztikus volt!

Kristóf felfedezi Amerikát II. rész

A new yorki utunk beszámolójának második részletét olvashatjátok most. A jetlag miatt nem vagyok épp kreatív állapotomban, így az írás rövid lesz, beszéljenek helyettem a képek. :) Terveim szerint élménybeszámoló még ezen kívül egy lesz, majd egy összefoglaló cikk, hogy milyen a "nagy alma" egy 13(/14) hónapos gyerkőc igényeit figyelembe véve, kezdve a tejallergiától, a blw-n át a közlekedésig.

Kristóf felfedezi Amerikát I.rész

A phuketi élményeinket összefoglaló bejegyzést azzal zártam, hogy reményeim szerint hamarosan egy újabb tengerentúli útról számolhatok be. Ezt a bejegyzést épp egy harrisoni kanapén ülve írom, Kristóf mellettem szuszog, otthon pedig már este 8 óra van. Az USA-ban vagyunk, Manhattantől mindössze 45 percnyi vonat és autóútra, igazi "lila akác köz" környéken, ahol javában tombol a húsvéti láz. De kezdjük csak az elején…

123

hetmerfoldeskiscsizma

Blog egy kiscsalád utazásairól - nem csak családoknak. :)